Masina de tuns tuns plina Special MP 84 HD Masina de tuns tuns plita Special MP 84 HD pe benzina reprezinta o alegere ideala pentru cei care au nevoie de un instrument puternic si versatil pentru a-si ingriji gradina, chiar si cele de dimensiuni medii-mari. Actionata de motorul pe benzina STIGA ST 450 432CC, aceasta masina de tuns tuns gazon ofera performanta si fiabilitate ridicate, facand-o perfecta pentru gazon de pana la un hectar.
Latimea de taiere de 84 cm va permite sa lucrati rapid chiar si pe suprafete mari, in timp ce transmisia hidrostatica va permite sa reglati viteza fara a fi nevoie sa schimbati viteza, facilitand astfel manevrabilitatea si eficienta. In plus, cu 7 pozitii de inaltime de taiere variind de la 25 mm la 80 mm, tractorul poate fi adaptat la orice tip de iarba, asigurand un finisaj uniform si precis.
Tractorul este echipat cu un cos de colectare de 240 de litri, care va permite sa colectati cantitati mari de iarba taiata fara a fi nevoie de golire frecventa. Dop de mulci este o caracteristica suplimentara care contribuie la ingrijirea gazonului, transformand iarba taiata intr-un ingrasamant natural care trebuie eliberat direct pe sol.
Designul ergonomic si confortul de conducere sunt garantate de un scaun reglabil si de un control usor si intuitiv. In plus, intretinerea este simplificata datorita prezentei unei conexiuni duble de spalare, care va permite sa curatati cu usurinta puntea de taiere prin simpla conectare a unui furtun de apa.
Caracteristici principale: - Motor STIGA ST 450 432cc. Puternic si fiabil, garanteaza performante optime pentru suprafete de pana la un hectar.
* Latime de taiere de 84 cm: Suprafata mare de taiere care permite reducerea efortului de taiere.
* Transmisie hidrostatica: reglare usoara a vitezei fara schimbari de viteza, pentru o calatorie lina.
- Cos de colectare de 240 litri: Mare pentru a reduce numarul de goliri, imbunatatind eficienta muncii.
- Dop de mulcire inclus: Transforma iarba taiata in ingrasamant natural pentru gazonul tau.
Masina de tuns iarba pe benzina Special MP 84 HD este alegerea ideala pentru cei care cauta o unealta robusta si versatila, capabila sa faca ingrijirea gazonului mai usoara si mai eficienta, oferind in acelasi timp performanta si confort ridicat in timpul utilizarii.
Sisteme de taiere
Tractorul Special MP 84 HD ofera doua sisteme de taiere diferite:
1- COLECTARE COS (standard): cel mai traditional, tractorul taie lasand iarba pe gazon. Sistem recomandat pentru. extensii mari pentru cei care nu au nevoie de colectare pentru cei care nu taie frecvent si se trezesc nevoiti sa taie iarba crescuta in exces, pentru care sistemul de colectare sau mulcirea nu mai sunt eficiente.
Cos mare de colectare cu o capacitate de 240 litri.
Geanta poate fi demontata intr-o clipa, pur si simplu ridicati-o in sus pentru a o scoate de pe locul sau „pod” unde este adapostita.
2- MULCIREA (standard): sistem de taiere care marunteste iarba taiata si o lasa pe gazon, pulverizandu-l in asa masura incat aproape ca va parea ca a fost stransa. Se elimina astfel problema eliminarii acestuia (reducerea efortului si scurtarea drastica a timpului necesar taierii) si in plus, prin descompunere, se va transforma ulterior intr-un nutrient pentru gazon in sine si in apa (iarba este formata din 80% apa) garantand astfel un ciclu biologic perfect echilibrat. Cu toate acestea, este util de retinut ca, pentru a asigura eficienta absoluta a sistemului, gazonul trebuie totusi udat, iar iarba taiata foarte des. Convertirea de la un sistem la altul este foarte usoara.
Conversie: scoateti sacul de colectare si introduceti dopul de mulcire in tunelul central.
Motor ST 450 Motorul montat pe aceasta masina de tuns iarba este un ST 450 Powered by Stiga.
Caracteristici: Tip motor: Tip racire: Putere nominala Monocilindric 4 timpi - OHV in aer 16 CP Cilindrata Capacitate rezervor Motor pe benzina de ultima generatie in 4 timpi cu arbore supapa in cap „OHV” cu sistem anti-vibratii.
Motorul este echipat cu pornire electrica cu cheie Detaliu rezervor mare de 6 litri Detaliu filtru de aer Putere nominala: 16 CP Termenul mai corect ar fi Putere „Comercial”, adica definitia standard clasica a puterii folosita oficial pana acum cativa ani de catre toti cei mai cunoscuti producatori de motoare.
*Aceste date sunt cele mai raspandite si mediatizate in principalele canale comerciale de vanzare, desi este o data sporita fata de puterea reala.
Putere efectiva: 9,11 CP (la 2400 rpm) Corespunde puterii reale exprimate la arborele cotit si cele indicate ca oficial in manualul sau in datele tehnice ale producatorului motorului.
- Si acestea sunt date care pot varia pentru acelasi model de motor in functie de viteza de rotatie pe care producatorul de echipamente a decis sa o furnizeze motorul aplicat.
Transmisie hidrostatica
Detaliu transmisie Datorita noii cutii de viteze hidrostatice cu 2 pedale, conducerea tractorului va fi usoara si intuitiva. Totul poate fi controlat simplu cu piciorul drept sprijinit pe pedala Operatia este foarte simpla, pentru a merge inainte doar apasati pedala cu varful piciorului. Tractorul va avansa in functie de presiunea aplicata. Pentru a activa marsarierul, trebuie sa impingeti celalalt capat al pedalei cu calcaiul.
De indata ce pedala este eliberata, masina se opreste si va permite sa operati in deplina siguranta.
Angrenajele robuste fac cutia de viteze dificil de spart. Cutia de viteze hidrostatica este prin natura sa mult mai moderna si functionala (desi mai scumpa) decat cutia manuala traditionala cu trepte. Acesta din urma, ori de cate ori trebuie schimbata viteza, obliga operatorul sa opreasca, sa schimbe treapta de viteza (deoarece toate tractoarele cu transmisie manuala sau mecanica necesita schimbarea treptei cand stationeaza), elibereaza ambreiajul si repornesc la viteza dorita. Desigur, daca ar trebui sa schimbi viteza de mai multe ori (de exemplu in toate acele gradini in care sunt copaci, vaze sau orice alt fel de obstacol), schimbarea traditionala a treptelor ar fi categoric nepractica. Cutia de viteze hidrostatica, in schimb, permite schimbari imediate de viteza, fara oprire niciodata, in cea mai absoluta practicitate, intr-o maniera total automata, prin simpla variatie a presiunii pe pedala de antrenare a acestei transmisii.